Reeds bekende cliënten gemakkelijk(er) te helpen op afstand

Geplaatst door Marieke Theuws op 28-04-2020

Het gebeurt regelmatig dat cliënten van wie de behandeling is afgerond opnieuw contact opnemen. Ze ervaren een probleem in hun dagelijks handelen en vragen opnieuw om advies. Omdat wij bekend zijn met de cliënt en zijn situatie, kunnen we meestal snel handelen.

Joyce (ergotherapeut): ‘Onlangs nam een voormalige cliënt van mij contact op. Er zou in huis gekeken moeten worden naar aanpassingen om het valrisico te verkleinen. Ik heb telefonisch contact met hem opgenomen om zijn hulpvraag goed in beeld te krijgen. Het grootste probleem bleek vooral de drempels te zijn, hij kon hierdoor niet veilig met zijn rollator door het huis lopen. Ik heb meteen drempelhulpen voor hem geleend die hij 6 maanden mag houden. Dit blijkt te werken! Meneer kan nu makkelijker en veilig met zijn rollator bewegen binnenshuis. Hierdoor is het valrisico een stuk kleiner geworden. Zowel de cliënt en zijn partner zijn blij met deze directe oplossing. Daarnaast is er gesproken over de mogelijkheden voor de lange termijn, wanneer de leentermijn van de huidige drempelhulpen verstrijkt. Een kennis van cliënt blijkt bereid de huidige drempels dan voor hem aan te passen. Dus ook dat geeft voor nu rust en duidelijkheid voor de cliënt.”

Een val bij kwetsbare ouderen leidt vaak tot een bezoek aan de spoedeisende hulp of zelfs opname in het ziekenhuis. Dit is iets wat we altijd willen voorkomen en tijdens de coronacrisis is dit belangrijker dan ooit. Het is fijn dat wij hier op deze manier een bijdrage aan kunnen leveren.

Terug naar nieuws

Ergotherapie Van Bakel maakt gebruik van functionele cookies die ervoor zorgen dat de website naar behoren functioneert. We slaan anoniem statistieken op in Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Voor meer informatie zie onze privacyverklaring.